מה גורם לרמות פיח גבוהות במנוע דיזל?

ניקוי פיח במנוע דיזל

רמות הפיח במנוע דיזל גבוהות כאשר המנוע אינו פועל כהלכה. זה יכול להיגרם על ידי בעיות עם מזרקי הדלק, או כאשר המנוע אינו מקבל מספיק חמצן.

מה הגורם לרמות פיח גבוהות במנוע דיזל?

מנועי דיזל מייצרים יותר פיח מאשר מנועי בנזין. כמות הפיח במנוע דיזל נקבעת בעיקר על פי איכות הדלק, עיצוב המנוע ורמת הבעירה.

הדלק המשמש במנוע דיזל כבד יותר מזה המשמש במנוע בנזין, מה שאומר שיש לו תכולת אנרגיה גבוהה יותר. זה מוביל לבעירה יעילה יותר וכתוצאה מכך פחות פיח. עם זאת, אין זה אומר שמנועי דיזל אינם מייצרים פיח כלל – הם עדיין פולטים כמות מסוימת של חלקיקי פחמן כשהם פועלים ולכן ניקוי פיח מנוע דיזל הוא חשוב וצריך לדעת איך לבצע זאת.

גם עיצוב מנוע הדיזל ממלא תפקיד חשוב בקביעת כמות הפיח שיווצר על ידו. עיצובים מודרניים עם יחסי דחיסה גבוהים יותר טובים בשריפת דלק ומייצרים פחות פיח מאשר עיצובים ישנים יותר עם יחסי דחיסה נמוכים יותר.

מהם הגורמים העיקריים שקובעים את כמות הפיח?

הגורמים העיקריים הקובעים את כמות הפיח במנוע דיזל הם:

  • -הרכב הדלק
  • -שאיפה
  • -סוג מנוע
  • -עומס מנוע

כמות הפיח במנוע דיזל נקבעת לפי סוג הדלק המשמש, מהירות המנוע, יחס דלק אוויר וטמפרטורת גזי הפליטה. מנועי דיזל פולטים פיח כאשר הדלק נשרף בצילינדר. כמות הפיח גדלה כאשר יחס האוויר-דלק רזה או עשיר. כאשר טמפרטורת גזי הפליטה גבוהה, יווצר יותר פיח במהלך הבעירה.

כיצד להפחית היווצרות פיח כדי לשפר את ביצועי המנוע?

מנועי דיזל משמשים לעתים קרובות מכיוון שיש להם יעילות דלק גבוהה יותר מאשר למנועי בנזין. עם זאת, מנועים אלה מייצרים יותר חלקיקי פיח מאשר מנועי בנזין. דבר אשר מצריך טיפול של קרבון קלין מפעם לפעם.

חלקיקי פיח מזיקים לסביבה ולבריאות האדם. המאמר דן בכמה סיבות לרמה גבוהה זו של ייצור פיח במנועי דיזל ולאחר מכן מציע כמה פתרונות להפחתת כמות הפיח שמייצרים כלי רכב אלו.

רמות הפיח הגבוהות במנוע דיזל נגרמות מבעירה לא מלאה של דלק. ניתן להפחית את היווצרות הפיח על ידי הפחתת כמות הדלק שלא נשרף והפחתת כמות החמצן הזמינה להגיב עם הדלק.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלוב אילוף לכלבים

פוסט זה בבלוג מציע מדריך מקיף על השימוש בכלובים לאילוף כלבים, מדוע הם חיוניים בתהליך האילוף וכיצד להשתמש בהם ביעילות. זה מפיג תפיסות שגויות נפוצות

חופשה משפחתית בתאילנד

צלול אל נפלאותיה של תאילנד בזמן שאנו חוקרים את התרבות העשירה של המדינה, הנופים היפים וחיי העיר השוקקים בפוסט הבלוג המקצועי הזה. מהחופים השלווים של