ציוד הגברה למסעדות – איזו מערכת הגברה מתאימה למסעדה ?

מדריך זה מספק תובנות מקיפות על עולם ציוד ההגברה למסעדות. הוא מכסה היבטים שונים כולל החשיבות של איכות הצליל והאווירה, סוגי מערכות הגברה, גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מערכת וכיצד להתקין ולתחזק מערכות כאלה. המדריך גם בוחן מגמות חדשניות בתחום, ומספק תיאורי מקרה הממחישים מערכות סאונד מצליחות למסעדות.

החשיבות של איכות הסאונד במסעדות: האם זה באמת עניין גדול?

לאיכות הסאונד תפקיד מכריע ביצירת חווית אוכל נעימה ללקוחות במסעדות. הוא קובע את האווירה, משפר את האווירה הכללית ומשפיע על תפיסת האוכל והשירות. תארו לעצמכם סועדים במסעדה עם איכות צליל ירודה, שבה השיחות נבלעות ברעשי רקע, או שבה המוזיקה רועשת מדי ומסייחה את הדעת. זו יכולה להיות חוויה לא נוחה ולא נעימה.

צליל ברור ומאוזן חיוני לתקשורת אפקטיבית בין הצוות והלקוחות. זה מאפשר לצוות המלצרים לקבל הזמנות בצורה מדויקת ויעילה, ממזער שגיאות ומבטיח את שביעות רצון הלקוחות. בנוסף, לקוחות יכולים לתקשר בקלות עם שותפם לסעודה מבלי לאמץ את קולם או להרגיש מוצף מרעש מוגזם.

איכות הסאונד יכולה להשפיע באופן משמעותי על שימור לקוחות ועסקים חוזרים. כאשר ללקוחות יש חוויה חיובית, כולל האווירה שנוצרת על ידי סאונד איכותי, סביר יותר שהם יחזרו וימליצו על המסעדה לאחרים. להיפך, איכות סאונד ירודה עלולה להוביל לביקורות שליליות ולהרתיע לקוחות פוטנציאליים מביקור.

בתעשיית המסעדות התחרותית של היום, יצירת חווית אוכל בלתי נשכחת היא חיונית להצלחה. איכות הסאונד היא היבט שלעתים קרובות מתעלמים ממנו, אבל זה יכול לעשות הבדל משמעותי. זה עוזר ליצור אווירה מסבירת פנים ומהנה, המאפשר ללקוחות להירגע וליהנות מהארוחות שלהם. זה גם תורם לתדמית המותג הכוללת, ומחזק את המחויבות של המסעדה לסטנדרטים גבוהים ותשומת לב לפרטים.

סוגים שונים של מערכות הגברה: איזו מהן מתאימה למסעדה שלך?

כשמדובר בבחירת ציוד הגברה המתאים למסעדה שלך, חיוני להבין את הסוגים השונים הזמינים ואת התכונות והיכולות הספציפיות שלהם. זה יעזור לך לקבל החלטה מושכלת בהתבסס על הצרכים והדרישות הייחודיות של המסעדה שלך.

  • 1. מערכות PA:
    מערכות הגברה (PA) נמצאות בשימוש נפוץ במסעדות ומספקות צליל ברור ומפוזר באופן שווה ברחבי המוסד. הם מורכבים מרמקולים הממוקמים באופן אסטרטגי באזורים שונים של המסעדה כדי להבטיח כיסוי צליל עקבי. מערכות PA הן אידיאליות למסעדות גדולות יותר או למסעדות עם מספר פינות אוכל, מכיוון שהן יכולות להגביר ביעילות הן מוזיקת רקע והן הודעות.
  • 2. מערכות רמקולים שקועי תקרה:
    מערכות רמקולים שקועי תקרה הן "סמויות" יחסית, ומשתלבות בצורה חלקה בעיצוב המסעדה. מערכות אלו כוללות רמקולים המורכבים בתקרה, ומספקים צליל באופן שווה בכל החלל. מערכות רמקולים לתקרה שימושיות במיוחד במסעדות קטנות יותר או באלה עם שטח קיר מוגבל, מכיוון שהן ממקסמות את השימוש בחלל אנכי.
  • 3. מערכות רמקולים אלחוטיות:
    מערכות רמקולים אלחוטיות מציעות גמישות ונוחות מכיוון שהן מבטלות את הצורך בחיווט מסורבל. מערכות אלו מאפשרות לך למקם רמקולים בכל מקום שצריך מבלי לדאוג לניהול כבלים. מערכות רמקולים אלחוטיות הן אידיאליות עבור מסעדות עם פריסות משתנות או פינות ישיבה בחוץ, מכיוון שניתן בקלות להזיז אותן ולהגדיר אותן מחדש לפי הצורך.

    בעת בחירת מערכת ההגברה המתאימה למסעדה שלך, קחו בחשבון גורמים כמו גודל ופריסה של המוסד שלכם, רמת כיסוי הסאונד הרצויה וכל דרישה ספציפית הייחודית לעסק שלכם. התייעצות עם טכנאי שמע מקצועי או מומחה למערכות סאונד יכול גם להועיל, שכן הם יכולים להעריך את הצרכים הספציפיים של המסעדה שלך ולהמליץ על המערכת המתאימה ביותר.

 

הגודל קובע: כיצד לקבוע את המערכת המתאימה לגודל המסעדה שלך?

כשזה מגיע לבחירת ציוד הגברה המתאים למסעדה שלך, גודל המוסד שלך משחק תפקיד מכריע. גודל המסעדה שלך יקבע את המספר והמיקום של הרמקולים הדרושים כדי להבטיח כיסוי קול נאות.

בדוק את השטח של המסעדה שלך. מסעדה גדולה יותר תדרוש מערכת הגברה חזקה יותר עם רמקולים נוספים כדי להבטיח שהסאונד יגיע לכל פינה בחלל. מצד שני, מסעדה קטנה יותר עשויה לדרוש רק מערכת פשוטה יותר עם פחות רמקולים.

בחן את הפריסה של המסעדה שלך. אם למסעדה שלך יש מספר חדרים או פינות אוכל, תצטרך לוודא שלכל אזור יש סט רמקולים או אזורים משלו כדי לספק פיזור צליל אחיד. זה חשוב במיוחד כדי למנוע עיוות או חוסר עקביות בקול בחלקים שונים של המסעדה.

קחו בחשבון את רמות הרעש במסעדה שלכם. אם המוסד שלך נוטה להיות רועש בגלל גורמים כמו מוזיקה רועשת או מושגים במטבח פתוח, ייתכן שתצטרך מערכת הגברה חזקה יותר כדי להתגבר על רעשי הסביבה ולספק צליל ברור ללקוחות שלך.

כדי לקבוע את המערכת המתאימה לגודל המסעדה שלכם, מומלץ להתייעץ עם טכנאי שמע מקצועי או מומחה למערכות סאונד. הם יכולים להעריך את הפריסה, הגודל והאתגרים האקוסטיים הספציפיים של המסעדה שלך כדי להמליץ על מערכת ההגברה המתאימה.

תפקידה של אקוסטיקה במערכות סאונד במסעדות

לאקוסטיקה תפקיד מכריע באפקטיביות של מערכת סאונד במסעדה. עיצוב אקוסטי נכון מבטיח שהסאונד יתפזר באופן שווה בכל החלל, ומאפשר ללקוחות ליהנות מחוויית אוכל נוחה ומהנה.

החומרים המשמשים בבניית המסעדה יכולים להשפיע רבות על האקוסטיקה. משטחים קשים כגון בטון, זכוכית או מתכת עלולים לגרום לקול לקפוץ וליצור הדים, וכתוצאה מכך סביבה רועשת ולא נעימה. מצד שני, שילוב של חומרים רכים כמו וילונות, שטיחים או פאנלים אקוסטיים יכול לעזור בקליטת הקול ולהפחית את הדהוד.

הפריסה והסידור של הרהיטים יכולים גם להשפיע על האקוסטיקה. חללים פתוחים גדולים עם ריהוט מינימלי עלולים להוביל לגלי קול שנעים רחוק יותר, וכתוצאה מכך לאובדן בהירות. על ידי הצבה אסטרטגית של רהיטים, מחיצות או חוצצים, תוכלו לעזור לשבור את גלי הקול וליצור סביבה אקוסטית אינטימית ומבוקרת יותר.

רצוי לקחת בחשבון את נוכחותם של רעשי רקע. למסעדות יש לרוב מקורות רעש שונים, כמו ציוד מטבח, שיחות או אפילו רעשי רחוב. רעשים חיצוניים אלו יכולים להפריע לאיכות הצליל הרצויה ולבהירות. טיפולים אקוסטיים, כגון בידוד אקוסטי או חומרים מפחיתי רעש, יכולים לעזור למזער את ההשפעה של רעשי רקע ולשפר את חווית הסאונד הכוללת עבור הלקוחות שלך.

עיצוב התקרה והקירות יכול להשפיע על האקוסטיקה. משטחים מעוקלים או בעלי מרקם יכולים לסייע בפיזור גלי קול, למנוע מהם להשתקף ישירות חזרה למקור ולהפחית עיוותים או הדים פוטנציאליים.

המיקום של הרמקולים חיוני לפיזור סאונד נכון ומדויק. על ידי מיקום אסטרטגי של רמקולים במיקומים ובזוויות מתאימות, אתה יכול להבטיח שהסאונד יתפזר באופן שווה ברחבי המסעדה, תוך הימנעות מנקודות מתות או אזורים עם נפח מוגזם.

התקנת מערכות הגברה: עשה זאת בעצמך או עזרה מקצועית?

כאשר מדובר בהתקנת מערכות הגברה במסעדות, שיקול חשוב אחד הוא האם לקחת על עצמו את המשימה כפרויקט עשה זאת בעצמך או לפנות לעזרה מקצועית. בעוד שגישת ה-DIY עשויה להיראות מפתה לחסוך בעלויות, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

דבר ראשון, יש לקחת בחשבון את המורכבות של מערכת ההגברה. אם יש לך הגדרה בסיסית עם כמה רמקולים ותצורת אודיו פשוטה, התקנת עשה זאת בעצמך עשויה להיות אפשרית עם קצת ידע טכני בסיסי. עם זאת, עבור מערכות גדולות ומורכבות יותר עם מספר אזורים, עיבוד אודיו מתקדם או אינטגרציה עם טכנולוגיות אחרות, מומלץ מאוד לפנות לסיוע מקצועי.

המומחיות והניסיון של אנשי מקצוע יכולים להבטיח התקנה נכונה וביצועים מיטביים של מערכת הסאונד. למתקינים מקצועיים יש את הידע והמיומנויות לטפל בהיבטים הטכניים, כגון חיווט, ניהול כבלים והגדרת ציוד, כדי להבטיח שהכל מחובר כהלכה ומתפקד כמתוכנן. זה יכול לעזור למנוע בעיות פוטנציאליות ולחסוך לך זמן ותסכול בטווח הארוך.

אנשי מקצוע יכולים לספק עצות והמלצות חשובות על סמך המומחיות שלהם. הם יכולים להעריך את הפריסה הייחודית של המסעדה, האקוסטיקה והדרישות הספציפיות כדי לקבוע את מערכת ההגברה המתאימה ביותר לצרכים שלך. הניסיון שלהם בעבודה עם מותגים ודגמים שונים יכול לעזור לך לקבל החלטות מושכלות ולהימנע מטעויות יקרות.

התקנות מקצועיות מגיעות לרוב עם אחריות או הסכמי שירות, המספקים לך שקט נפשי ותמיכה שוטפת. בכל מקרה של בעיה טכנית או צרכי תחזוקה, אתה יכול לסמוך על המומחיות שלהם ועל הסיוע המהיר.

תחזוקת מערכת הגברה במסעדה : באיזו תדירות כדאי לעשות זאת?

תחזוקה שוטפת חיונית לאריכות ימים וביצועים מיטביים של מערכת הסאונד של המסעדה שלך. על ידי הטמעת לוח זמנים לתחזוקה, אתה יכול להבטיח שהציוד שלך יישאר במצב מעולה ולמנוע בעיות בלתי צפויות במהלך שעות השירות העמוסות.

מומלץ לערוך בדיקות שגרתיות למערכת הקול שלך כדי לבדוק אם יש נזק גלוי או סימני בלאי. זה צריך להיעשות לפחות פעם בחצי שנה, או בתדירות גבוהה יותר אם המסעדה שלך חווה נפח גבוה או שימוש רב. בדוק את כל הכבלים, המחברים, הרמקולים, המגברים והרכיבים האחרים לאיתור חיבורים רופפים, חוטים מרופטים או נזק פיזי. טפל בכל בעיה מיידית כדי למנוע נזק נוסף או סכנות בטיחותיות אפשריות.

בנוסף לבדיקות חזותיות, ניקוי קבוע של מערכת הקול שלך הוא חיוני לשמירה על הביצועים שלה. אבק, לכלוך ופסולת יכולים להצטבר ברמקולים, מגברים ורכיבים אחרים, להשפיע על איכות הצליל ועלול לגרום להתחממות יתר. השתמש במטלית רכה נטולת מוך כדי לנגב את משטחי הציוד שלך ולהבטיח אוורור נאות. היזהר לא להשתמש בכימיקלים קשים או בחומרים שוחקים שעלולים לגרום נזק לציוד.

חשוב לבדוק ולכייל באופן קבוע את מערכת הקול שלך כדי להבטיח פלט שמע מאוזן. ניתן לעשות זאת על ידי השמעת מגוון מקורות אודיו ובדיקת חוסר עקביות או חוסר איזון ברמות הקול. התאם את ההגדרות לפי הצורך כדי להשיג ביצועי שמע אופטימליים בכל אזורי הישיבה של המסעדה שלך.

שקול לקבוע תזמון תחזוקה מקצועית למערכת ההגברה שלך. בעוד תחזוקה שוטפת יכולה להתבצע בבית, טכנאי מקצועי יכול לספק בדיקה יסודית יותר ולזהות את כל הבעיות הבסיסיות שאולי לא ברורות מיד. הם יכולים גם לבצע משימות כגון כיול מחדש של מגבר, עדכוני תוכנה ויישור חרוט רמקולים, הדורשים ידע וציוד מיוחדים.

מגמות חדשניות במערכות סאונד למסעדות: מה חדש?

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, קיימות מספר טרנדים חדשניים במערכות סאונד למסעדות שיכולות לשפר את חווית האוכל הכוללת הן ללקוחות והן לצוות. אחת הטרנדים הבולטים היא שילוב מערכות שמע אלחוטיות המאפשרות גמישות ונוחות רבה יותר בניהול הסאונד ברחבי המסעדה. עם רמקולים אלחוטיים, מגברים ומערכות בקרה, בעלי מסעדות יכולים להתאים בקלות את עוצמת הקול ומקורות השמע ממיקום מרכזי, ולבטל את הצורך בהתקנות חיווט מורכבות.

מגמה נוספת היא שילוב של טכנולוגיות אודיו סוחפות, כמו סאונד היקפי ואודיו תלת מימד. טכנולוגיות אלו יוצרות אווירה סוחפת ומושכת יותר, עוטפות את הלקוחות בחוויית שמע עשירה המעצימה את האווירה של המסעדה. על ידי מיקום אסטרטגי של רמקולים סביב פינת האוכל, בעלי מסעדות יכולים ליצור סביבת סאונד דינאמית ושובת לב יותר.

מערכות שליטה קוליות הופכות פופולריות יותר ויותר במערכות קול במסעדות. עם עלייתם של רמקולים חכמים ועוזרים וירטואליים, לקוחות יכולים כעת להשתמש בפקודות קוליות כדי לשלוט במוזיקה ובעוצמת הקול במסעדה. גישה דיבורית זו מוסיפה נוחות ואינטראקטיביות, ומאפשרת ללקוחות להתאים את חווית האוכל שלהם להעדפותיהם.

נעשה שימוש בטכנולוגיות עיבוד קול מתקדמות כדי לייעל את איכות הסאונד במסעדות. מערכות סאונד אדפטיביות מתאימות אוטומטית את פלט האודיו בהתבסס על רמות הרעש הסביבתי, ומבטיחות שהמוזיקה או ההכרזות נשמעות מבלי להיות משתלטות. תכונה זו מועילה במיוחד במסעדות עמוסות בהן רמות הרעש עשויות להשתנות במהלך היום.

השילוב של שירותי סטרימינג של מוזיקה ורשימות השמעה שנאספו הולך ותופס תאוצה במערכות סאונד של מסעדות. עם גישה לספרייה עצומה של שירים וז'אנרים, בעלי מסעדות יכולים ליצור פלייליסטים מותאמים אישית שמתיישרים עם המותג שלהם ומשפרים את אווירת האוכל. על ידי אוצרות מבחר המוזיקה, מסעדות יכולות ליצור חוויה ייחודית ובלתי נשכחת עבור הלקוחות שלהן.

שיקולי תקציב: כמה כדאי להשקיע במערכת סאונד?

כאשר מדובר בהשקעה במערכת סאונד למסעדה שלכם, לשיקולי התקציב יש תפקיד מכריע בקביעת הסכום הנכון להקצאה. העלות של מערכת סאונד יכולה להשתנות באופן משמעותי בהתאם למספר גורמים כמו גודל המסעדה שלך, איכות הסאונד הרצויה, והתכונות והטכנולוגיות הספציפיות שברצונך לשלב.

חשוב להעריך את הצרכים ואת סדרי העדיפויות של המסעדה שלך. שקול את גודל המפעל שלך ואת מספר האזורים שבהם אתה רוצה להתקין רמקולים. מסעדות גדולות יותר עשויות לדרוש מערכת סאונד נרחבת יותר, מה שיכול להגדיל את העלות הכוללת.

חשבו על איכות הצליל שאתם רוצים להשיג. מערכות סאונד איכותיות עם יכולות עיבוד אודיו מתקדמות ורמקולי פרימיום עשויים להגיע למחיר גבוה יותר. עם זאת, חיוני למצוא איזון בין התקציב שלך לרמת איכות הסאונד שתשפר את חווית האוכל עבור הלקוחות שלך.

שקול את העלויות ארוכות הטווח הקשורות לתחזוקה ושדרוגים. למרות שזה עשוי להיות מפתה לבחור במערכת סאונד זולה יותר בתחילה, חשוב לקחת בחשבון את העמידות והאמינות של הציוד. השקעה במערכת איכותית יותר עשויה לחסוך לך כסף בטווח הארוך על ידי הפחתת הצורך בתיקונים או החלפות תכופים.

יתר על כן, קח בחשבון את כל התכונות או הטכנולוגיות הנוספות שאתה עשוי לדרוש. לדוגמה, אם אתם מתכננים לארח אירועי מוזיקה חיה או שיש לכם אזור במה ייעודי, ייתכן שתצטרכו להשקיע בציוד נוסף כמו מיקרופונים וקונסולות מיקס. רכיבים נוספים אלה יכולים לתרום לעלות הכוללת של מערכת הקול.

מומלץ לבדוק ולהשוות מחירים (למשל בגוגל או בזאפ) של ספקים ויצרנים שונים. השג מספר הצעות מחיר ושקול את המוניטין ואת ביקורות הלקוחות של החברות שאתה שוקל. זה יעזור לך למצוא איזון בין עלות-תועלת לאיכות מערכת הקול.

"הלקוח תמיד צודק": תיאורי מקרה של מערכות סאונד מוצלחות למסעדות

כשמדובר ביצירת מערכת סאונד מוצלחת למסעדה, חיוני לתת עדיפות לחוויית הלקוח. מספר מקרי מבחן הוכיחו את ההשפעה החיובית של השקעה במערכות סאונד איכותיות המשפרות את האווירה ואת חווית האוכל הכוללת.

באחד המקרים, מוסד אוכל משובח הטמיע מערכת הגברה מקצועית שתוכננה בקפידה כדי להשלים את האווירה האלגנטית והמתוחכמת של המסעדה. התקנת רמקולים דיסקרטיים שהוצבו בצורה אסטרטגית ברחבי פינת האוכל יצרה חווית סאונד סוחפת וסוחפת. לקוחות דיווחו על תחושת מעורבות ורגועה יותר, מה שהוביל לזמני אוכל ארוכים יותר ולשביעות רצון הלקוחות.

מקרה אחר התמקד במסעדה מזדמנת שמטרתה ליצור אווירה תוססת ואנרגטית. על ידי בחירת מערכת סאונד שיכולה לספק סאונד ברור ודינמי, המסעדה הצליחה ליצור סביבה המעודדת סוציאליזציה והנאה. הפלייליסט שנאסף בקפידה ומערכת הסאונד המאוזנת היטב תרמו לאווירה תוססת, והביאו ללקוחות חוזרים והמלצות חיוביות מפה לאוזן.

קבלת ההחלטה הסופית: מה כדאי לשקול?

בבואכם לקבל את ההחלטה הסופית איזו מערכת הגברה מתאימה למסעדה שלכם, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. בראש ובראשונה, חשוב להעריך את הצרכים והדרישות הספציפיות של המפעל שלך. שקול את גודל המסעדה שלך, את הפריסה ואת סוג האווירה שאתה רוצה ליצור. בנוסף, חשבו על סוג המוזיקה או תוכן האודיו שאתם מתכננים לנגן ועד כמה חשובה איכות הצליל לחוויית הלקוח הכוללת שלכם.

תקציב הוא עוד שיקול קריטי. קבעו כמה אתם מוכנים להשקיע במערכת סאונד ומצאו איזון בין איכות ובמחיר סביר. חקרו מותגים ודגמים שונים, השוו את התכונות והמחירים שלהם, כדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר שמתאימה לתקציב שלכם.

חשוב גם לקחת בחשבון את קלות ההתקנה והתחזוקה. מערכות סאונד מסוימות עשויות לדרוש התקנה מקצועית, בעוד שאחרות יכולות להיות מוגדרות על ידי הצוות שלך. חשבו על רמת המומחיות הטכנית הזמינה במסעדה שלכם והאם אתם מוכנים להשקיע בעזרה מקצועית במידת הצורך. בנוסף, קחו בחשבון את דרישות התחזוקה השוטפות של המערכת וקחו בחשבון את הזמן והמשאבים הדרושים כדי לשמור עליה במצב אופטימלי.

יתר על כן, חפש המלצות וביקורות מבעלי מסעדות אחרים או מאנשי מקצוע בתעשייה. לשמוע על הניסיון שלהם עם מערכות הגברה שונות יכול לספק תובנות חשובות ולעזור לך לקבל החלטה מושכלת.

לבסוף, אל תתעלם מהחשיבות של משוב לקוחות. במידת האפשר, אסוף משוב מהלקוחות שלך לגבי החוויה שלהם עם מערכת הקול במסעדה שלך. חוות הדעת שלהם יכולות לעזור לך לזהות כל תחום לשיפור או לאשר שבחרת את המערכת המתאימה למפעל שלך.

אפשרויות מערכת הגברה למסעדות:

מערכת איכות קול התקנה עלות
רמקולים פסיביים טוב קל ~₪1,500
רמקולים מוגברים טוב מאוד קל ~₪3,000
רמקולים אלחוטיים מעולה למתן ~₪3,000
מערכת ניידת מעולה קשה ~₪4,000

בחירה נכונה של מערכת הגברה יכולה לשפר מאוד את חווית האוכל במסעדה. זה לא רק על איכות הסאונד, אלא גם על יצירת האווירה המתאימה ללקוחות. עם אינספור אפשרויות זמינות, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו גודל, אקוסטיקה וסוג המסעדה לפני קבלת החלטה. מערכת סאונד נבחרת ומתוחזקת יכולה להבטיח חוויה נעימה ובלתי נשכחת עבור הלקוחות.

המדריך באדיבות: סאונד סנטר- חנות הגברה עם מגוון הגדול בישראל של מערכות הגברה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלוב אילוף לכלבים

פוסט זה בבלוג מציע מדריך מקיף על השימוש בכלובים לאילוף כלבים, מדוע הם חיוניים בתהליך האילוף וכיצד להשתמש בהם ביעילות. זה מפיג תפיסות שגויות נפוצות

חופשה משפחתית בתאילנד

צלול אל נפלאותיה של תאילנד בזמן שאנו חוקרים את התרבות העשירה של המדינה, הנופים היפים וחיי העיר השוקקים בפוסט הבלוג המקצועי הזה. מהחופים השלווים של