כיצד לנקות ממיר קטליטי מפיח?

ניקוי ממיר קטליטי מפיח

הממיר הקטליטי הוא מכשיר שעוזר להפחית את כמות המזהמים והפליטות הרעילות מהפליטה של הרכב שלך.

הוא עושה זאת על ידי שימוש בתגובה כימית בין דלק וחמצן בנוכחות זרז. הממיר הקטליטי הוא אחד החלקים החשובים ביותר ברכב שלך מכיוון שהוא יכול לעזור להפחית את זיהום האוויר.

במאמר זה נסקור לעומק כיצד לנקות ממיר קטליטי

ממיר קטליטי הוא מכשיר שמפחית את הפליטות המזיקות מהפליטה של המכונית. זה נקרא לעתים קרובות "מכשיר סביבתי" מכיוון שהוא עוזר להפחית את כמות הזיהום המשתחרר לאטמוספירה.

הממיר הקטליטי ממוקם בצינור הפליטה של מכונית, ופועל על ידי המרת פליטות רעילות לחומרים פחות מזיקים. לממיר שלושה מרכיבים עיקריים: ליבה קרמית בצורת חלת דבש, מעטפת מתכת אטומה לאוויר וציפוי דק של פלטינה או פלדיום מבחוץ.

הליבה בצורת חלת דבש מלאה בחלקיקי מתכת יקרים המצופים בחומר קרמי. כאשר דלק מתערבב עם אוויר בתוך הממיר, לוקח הרבה יותר זמן עד שהחומרים הללו יברח דרך פני השטח הנקבוביים שלו לאטמוספירה.

מהו ממיר קטליטי ומדוע הוא כל כך חשוב?

ממיר קטליטי הוא מכשיר שמשנה גזים מזיקים לגזים פחות מזיקים. ממירים קטליטיים נמצאים בדרך כלל במכוניות ובמשאיות כדי להפחית את כמות זיהום האוויר שמשחרר הרכב. ניתן למצוא אותם ברוב כלי הרכב שיוצרו לאחר 1975.

הממיר הקטליטי משתמש בזרז בפנים כדי לעזור בפירוק הפחמימנים באדי הפליטה של מנוע רכב, כך שהם לא משתחררים לאוויר כמזהמים. הזרז הופך את הפחמימנים הללו לפחמן דו חמצני, אדי מים וחומרים אחרים שאינם מזיקים כל כך לבריאות האדם.

הממיר הקטליטי הוא מכשיר המותקן בכלי רכב להמרת פחמימנים ופחמן חד חמצני לפליטות פחות מזיקות. זה ידוע גם כממיר "חתול" או "CAT".

לממיר קטליטי יש זרז חמצון וזרז הפחתה בתוכו. זרז החמצון הופך את הפחמימנים ואת הפחמן החד חמצני לאדי מים, גז מימן ופחמן דו חמצני. זרז ההפחתה מפחית את הגזים הללו לאדי מים, חנקן ורמות חמצן בלתי מזיקות.

סוגים שונים של מטהרים לממירים קטליטיים וכיצד הם עובדים

ממירים קטליטיים הם חלק חיוני ברכב, אך הם גם אחד החלקים הקשים ביותר לניקיון.

ישנם מספר סוגים שונים של חומרי ניקוי פיח ממיר קטליטי וכיצד הם פועלים. הם פועלים על ידי פירוק והסרה של משקעים המצטברים על הממיר, שעלולים לגרום לפליטת פליטה מסוכנת.

סוג אחד הוא חומר ניקוי חומצי המכיל חומצה זרחתית, המשמשת להסרת משקעי פחמן מתוך הממיר. סוג נוסף הוא ממס על בסיס נפט המכיל שמנים כבדים או ממיסים לפירוק והסרת משקעים מתוך הממיר. הסוג השלישי הוא חומר מחמצן שמשתמש בחמצן כדי לחמצן ולפרק משקעים מתוך הממיר.

ממירים קטליטיים משמשים להפחתת כמות המזהמים בגז הפליטה של רכב. הם מותקנים במערכת הפליטה של הרכב ופועלים על ידי פירוק גזים מזיקים לפני שהם בורחים לאטמוספירה.

הממיר הקטליטי מורכב משלושה חלקים עיקריים: ליבה קרמית בצורת חלת דבש, מעטפת מתכת חיצונית וציפוי זרז על המשטחים הפנימיים והחיצוניים. הליבה הקרמית בצורת חלת דבש מורכבת מתאים קטנים רבים הפועלים כמסננים.

ציפוי הזרז על פני השטח הפנימי הוא בדרך כלל פלטינה או פלדיום, המסייעים בפירוק מזהמים כמו פחמימנים, פחמן חד חמצני ותחמוצות חנקן. למידע נוסף באתר engine-clean.co.il היכנסו עכשיו.

יש לנקות את הממיר הקטליטי מעת לעת מכיוון שהוא עלול להיסתם בדלק שלא נשרף, אדי שמן כתוצאה מבלאי מנוע או דליפות, או משקעי פחמן מבעירה לא מלאה בתאי הבעירה של המנוע.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלוב אילוף לכלבים

פוסט זה בבלוג מציע מדריך מקיף על השימוש בכלובים לאילוף כלבים, מדוע הם חיוניים בתהליך האילוף וכיצד להשתמש בהם ביעילות. זה מפיג תפיסות שגויות נפוצות

חופשה משפחתית בתאילנד

צלול אל נפלאותיה של תאילנד בזמן שאנו חוקרים את התרבות העשירה של המדינה, הנופים היפים וחיי העיר השוקקים בפוסט הבלוג המקצועי הזה. מהחופים השלווים של