באיזה גיל ילדים מתחילים לפתח ראייה לקויה?

בגיל שנתיים תיאום עין-יד ותפיסת העומק של הילד מפותחים לחלוטין. ילדים בגיל זה מעוניינים לחקור את סביבתם, להסתכל סביב ולהאזין. ניתן לזהות חפצים מוכרים בספרי תמונות ולשרבט אותם באמצעות עפרונות ועפרונות.

רוב התינוקות מתחילים את חייהם בעיניים בריאות ומפתחים בקלות את כישורי הראייה להם יזדקקו בהמשך חייהם

לתינוקות בגילאי 4 עד 6 חודשים יש תיאום טוב יותר בין עין-יד, שמאפשר להם לאתר ולהרים חפצים, לנווט את הבקבוק ולעשות דברים רבים אחרים בפה. כאשר תינוקות לומדים לאחוז ולאחוז, זוחלים ומתיישבים, עיניהם מספקות מידע וגירוי החשובים להתפתחותם.

גם אם התינוק שלך לא מכיר את האותיות בתרשים הקיר

רופא העיניים שלך יבצע בדיקות לא מילוליות כדי להעריך את חדות הראייה של התינוק שלך, כדי לזהות קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה ולהעריך את האינטראקציה והכיוון. מעיני התינוק שלך.

במהלך בדיקת העיניים הראשונה של ילדך

רופא העיניים שלך יבדוק את בריאות עיניו של תינוקך כדי לחפש כל דבר שעלול לפגוע בהתפתחות הראייה הנורמלית. בעיות בראייה יכולות להופיע כבר בגיל 6 חודשים, לכן עליכם לקחת את תינוקכם לרופא לבדיקת עיניים יסודית ראשונה.

רופאים באופטומטריה יכולים לבדוק דברים רבים

כולל קוצר ראייה, רוחק ראייה, אסטיגמציה, תנועת עיניים ויכולת יישור העיניים. בעיות בריאות העין אינן שכיחות, אך כאשר הן קיימות, גילוי וטיפול מוקדם עשויים להיות האפשרויות הטובות ביותר.
לפרטים נוספים בנושא של למה חשוב לאבחן בעיות ראייה בגיל צעיר באפשרותך להעיף מבט ב- orthoptics.co.il

לאחר בדיקת עיניים מעמיקה של ילדך בן 6 חודשים

ייתכן שתרצה להשתמש בשירותיו של רופא עיניים המתמחה בראייה ופיתוח ראייה של ילדים. האגודה האמריקאית לאופטומטריה, קרן AOA, היא תוכנית לבריאות הציבור שנועדה להבטיח שטיפול בראייה ובעיניים יהפוך לחלק בלתי נפרד מבריאות התינוקות ומשפר את איכות חייהם של ילדים. היכנס לאתר InfantSee למידע נוסף ומציאת רופא בקרבתך שיוכל לבצע בדיקת עיניים מקיפה לתינוקות בגילאי 6 עד 12 חודשים.

אם אתה חושש מהראייה של ילדיך, כדאי לך לראות רופא או רופא ילדים כדי לבדוק את העיניים. אתה יכול לשלוח אותם לרופא עיניים לילדים. תוכלו לבחון את ילדכם ולבצע בדיקות בכדי לברר מה הבעיה.

בגיל 3 1/2 שנים

ילדים יכולים לקבל בדיקות בריאות עיניים ובדיקות חדות ראייה – בדיקות המודדות את חדות הראייה – מרופא הילדים או הרופא הראשוני שלהם. בגיל 5 ילדים יכולים לבדוק את ראותם ואת יישור העיניים על ידי רופאי הילדים או רופאי המשפחה שלהם. בגיל זה ניתן לבצע בדיקות שגרתיות גם בבית הספר או אצל רופא המשפחה אם מופיעים תסמינים כמו פזילה או כאבי ראש תכופים.

ילדים המרכיבים משקפי מרשם או עדשות מגע צריכים לפנות לרופא עיניים מדי שנה

כדי לבדוק אם קיימים שינויים בראייה. ילדים צריכים להיבדק על ידי רופא עיניים בין החודש השישי הראשון לאחר הלידה לחודש ה -18 עד ה -24 של ילדים בני 3 עד גיל 5-6.

הפרעות בעין גסות שעלולות להוביל להפרעות ראייה בלידה הן קטרקט מולד

גלאוקומה מולדת ורטינובלסטומה. הפרעות אלו עלולות להוביל ללקות ראייה או עיוורון אצל ילדים ולהתרחש כבר בחודש השני לחיים. ליקוי ראייה חמור עלול לגרום גם ליקויי התנהגות והתפתחות וכן לליקויי למידה, שמיעה, הליכה ודיבור אצל ילדים.

חינוך להורים לגבי הסימנים הקליניים של ליקוי ראייה בילדים הוא קריטי, מכיוון שנחשבת למניעה של עד מחצית מעיוורון הילדות. בגיל שנתיים תיאום העין-יד ותפיסת העומק של הילד מפותחים לחלוטין.

ניתן לזהות חפצים מוכרים בספרי תמונות ולשרבט אותם באמצעות עפרונות ועפרונות

תינוקות מתחילים להתמודד עם עולמם מהיום הראשון, והחזון שלהם הוא הכלי החשוב ביותר ללמוד עליו. בגיל 1 עד 2 צריך לפתח תיאום עין-יד ותפיסת עומק, וילדך אמור להיות מסוגל לזהות חפצים ופנים מוכרים בספר תמונות ולחקור את עולמו בביטחון.

זה דורש טיפול

התבוננות והבנה כדי לדעת אם לילדך יש בעיות ראייה. על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, רופא הילדים שלך עשוי להציע שילדך יבדוק את עיניו על ידי רופא עיניים לילדים שיש לו מגוון רחב של אפשרויות טיפול, הכשרה מקיפה ומקיפה ומומחיות רבה בהתמודדות עם ילדים ובטיפול במחלות העיניים שלהם. . אם אין לך את המשאבים הכספיים להעריך את הראייה של ילדיך או לטפל בבעיותיהם, חפש את Sight for Students, תוכנית המעניקה בדיקות ראייה ומשקפי ראייה לילדים שאינם מבוטחים בארצות הברית.

בגיל 10 ילדים מסוימים עשויים לרצות עדשות מגע מסיבות קוסמטיות או בגלל שהם מתאמנים. לפני שהרכבת עדשות מגע, על הילד לדעת כיצד להכניס ולהסיר את העדשות, כיצד להסיר אותן במידת הצורך וכיצד לנקות אותן בהתאם להמלצת הרופא.

רופא העיניים שלך יכול לעזור לך להחליט איזה סוג של תיקון ראייה הכי מתאים לילד שלך

לדוגמה, רופא הילדים שלך יכול לראות אם ילדך יכול לתקן את הצעצוע הבא בשתי העיניים (מכסה את עין שמאל) או שהוא יכול להמשיך לעקוב אחר הצעצוע בעין ימין.

אם ילדכם נהיה בררן ומסרב לעקוב אחר אובייקט כשאתם מכסים את אחת מעיניו, זה יכול להצביע על כך שהראייה לקויה בעין השנייה. כאשר עין ימין מכוסה, אתה יכול לראות אם הוא עדיין עוקב אחר הצעצוע בעין זו.

בגיל 3

ראייתם עשויה לא להיות קרובה ל -20 / 20, אך תפיסת העומק תמשיך להתפתח עד גיל 4 עד 6. נראה שזה לא מהווה עניין מוקדם אם התינוק שלך לא התחיל לעקוב אחר חפצים נעים או להגיע לדברים עד גיל 3 חודשים. בשלב זה ילדים מבינים שכשהם מסתכלים במראה הם יכולים לראות את עצמם ולא ילדים אחרים.

זה לא נדיר שעיניו של תינוק נראות מבולבלות מדי פעם במהלך השליש הרביעי

כפי שכבר הוזכר. למרות שהסימנים לבעיות ראייה משתנים מגיל לגיל, על ההורים והמטפלים לשקול האם לילדם יש בעיות ראייה, שכן סימנים מסוימים יכולים להודיע לך מתי הגיע הזמן לדבר עם רופא ילדים או רופא עיניים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלוב אילוף לכלבים

פוסט זה בבלוג מציע מדריך מקיף על השימוש בכלובים לאילוף כלבים, מדוע הם חיוניים בתהליך האילוף וכיצד להשתמש בהם ביעילות. זה מפיג תפיסות שגויות נפוצות

חופשה משפחתית בתאילנד

צלול אל נפלאותיה של תאילנד בזמן שאנו חוקרים את התרבות העשירה של המדינה, הנופים היפים וחיי העיר השוקקים בפוסט הבלוג המקצועי הזה. מהחופים השלווים של